Mi lehet egy honlap célja? Megismertesse a cégünket? Megtalálják az elérhetőségünket? Eladjon terméket vagy szolgáltatást? Adjon ingyenes anyagot? Gyűjtsön feliratkozót? Mutasson képeket a termékekről? Referencia oldal legyen?
Egy honlap célja mindig azzal kell, hogy összevágjon, hogy nekünk mi a célunk azzal, hogy honlapunk van. Miben segíti a leendő ügyfelünket? Milyen lépését támogatja a vásárlóvá válásának?
Milyen céljai lehetnek egy honlapnak?
Honlap, ami elad
Legegyszerűbb verzió: gyere fel a honlapomra, és vedd meg ezt.
Konkrét, lényegretörő, de a konverziója elég alacsony, hiszen általában nem ismer minket, miért köteleződjön el nálunk?
Honlap, ami érdeklődőt gyűjt
Kicsit haladóbb megoldás, hogy csak felkeltjük az érdeklődését az illetőnek, adunk valami információt, hasznos anyagot, termékmintát, cserébe elkérjük az e-mail címét, hogy később is kommunikálhassunk neki, újabb anyagokat, ötleteket, gondolatokat, segítséget adhassunk, így növelve a bizalmat, hogy ő akarjon később tőlünk vásárolni.
Honlap, ami információt ad
Sokszor kicsit bonyolult a termék, vagy a szolgáltatás menete, és ezt kell egyszerűsíteni, elmagyarázni.
Ilyen például a címkenyomtatással foglalkozó cégem, ahol egy introvideóban elmagyarázom, hogy mire kell számítania, vagy egy külön oldalon le is írom az egészet, hogy hogyan is történik ez az egész címkerendelési folyamat. Van rengeteg választási lehetőség, de meg kell győzzem a leendő ügyfelet, hogy jó kezekben van, mert szakértők vagyunk, van mindenre megoldásunk, csak nyíljon meg, és láthatja, hogy jó kezekben lesz.
Honlap, ami referenciaként/portfólióként működik
Egyik barátom leginkább ajánlásból szerez ügyfeleket, viszont a munkáit a legkönnyebb a honlapján, fényképek alapján bemutatni.
Például nagyobb értékű, összetettebb szolgáltatások esetén érdemes ezt a fajta módot használni.
Az említett példában designlakások tervezése és kivitelezése a termék, amelynél nagyon fontos a bizalom, és ezt személyes kapcsolatok útján elég könnyű és hatékony elérni.
Vélemény, hozzászólás?